Dobra kawiarnia w Warszawie
Prowadząc rentowną kawiarnię dobrym pomysłem jest ustalenie, kim prawdopodobnie będą Twoi stali klienci, abyś mógł dostosować ofertę biznesową do ich upodobań. W przypadku kawiarni może to być szczególnie trudne zadanie, ponieważ zasadniczo nie są ograniczone do jednej grupy demograficznej.
Na przykład daną kawiarnię mogą z łatwością odwiedzać mężczyźni w przerwach na lunch, młode matki spotykające się z przyjaciółmi, a także osoby starsze, które robią sobie przerwę od zakupów. Z tego powodu łatwo jest zrozumieć, jak właściciele kawiarni mogą mieć trudności z ustaleniem, kogo uznać za swojego głównego klienta.
W przypadku wielu kawiarni ustalenie, kto jest odbiorcą docelowym, wymaga spojrzenia poza tradycyjne cechy, takie jak wiek i płeć, a zamiast tego należy wziąć pod uwagę potrzeby klienta. Na przykład pracownik podczas przerwy na lunch będzie chciał napić się kawy, zjeść i odejść, podczas gdy ktoś, kto spotka się z przyjaciółmi, prawdopodobnie będzie chciał usiąść i zostać na chwilę. Kawiarnia może zaspokoić oba te zamierzenia klientów. Rodzaj stylu życia, który prowadzą konsumenci, może być dobrym wskaźnikiem rodzaju kawiarni, która może ich pociągać.
Lokalizacja może być dobrym wskaźnikiem stylu życia, na przykład dzielnica artystyczna w centrum miasta może sugerować młodą populację studentów i osób pracujących na przykład w reklamie, oczekujących smacznych i pożywnych śniadań i obiadów w przerwie od obowiązkach zawodowych.
Ciekawym przykładem w mieście może być Kawiarnia Mokotów, w której zjeść można smaczne i zdrowe śniadanie i lunch. Prowadzenie imprez w kawiarni może pomóc przyciągnąć uwagę ludzi nowych klientów. Wydarzenie może być czymś tak prostym, jak zorganizowanie stoiska przed sklepem, spotkania z pisarzem czy wieczorek poetycki. Zasadniczo wszystko, co wykracza poza codzienne zlecenia, może pomóc kawiarni wyróżnić się na tle konkurencji. Możesz dostosować wydarzenia do odbiorców docelowych lub udostępnić je ogółowi społeczeństwa. Tak czy inaczej, wydarzenia mogą być świetnym sposobem na wyeksponowanie nazwy kawiarni i ogłoszenie swojej obecności w branży.