Jak zabezpieczyć markę swojej firmy e-commerce
Kiedy zakładasz sklep internetowy, wkładasz kapitał i budujesz solidne podstawy dla swojego biznesu.
Twoja marka i jej produkty maja szanse zyskać rozpoznawalność i dobrą reputację wśród szerokiego grona konsumentów, co zapewni ci zyski. Chcesz zatem uniknąć sytuacji, kiedy nieuczciwa konkurencja osiąga sprzedaż wyłącznie dzięki twojej ciężkiej pracy i kreatywności, wykorzystując twój produkt, logo i nazwę twojej firmy.
Ochrona nazwy, logo i znaków towarowych dla sklepów online
Takich problemów można uniknąć, chroniąc swoją własność intelektualną znakiem towarowym. Chociaż nigdy nie można całkowicie pozbyć się naśladowców i konkurencji, zarejestrowane znaki towarowe mogą oferować kolejną warstwę ochrony dla twojego sklepu internetowego. W przypadku sporów prawnych możesz pokazać swój znak towarowy jako dowód swojego pomysłu i tego, że wpadłeś na niego jako pierwszy. Przedsiębiorcy e-commerce najczęściej pomijają znaczenie znaków towarowych, są one jednak cennym zasobem dla każdej firmy, a ich wartość faktycznie rośnie z upływem czasu.
Znakiem towarowym jest wszystko, co pomaga zidentyfikować źródło produktu, sprawić, że będzie on rozpoznawalny dla konsumentów, w tym słowo, nazwa, symbol, projekt, slogan, urządzenie lub dowolna kombinacja tych elementów. Może to być coś tak prostego, jak nazwa sklepu, charakterystyczny kolor produktu, logo, a nawet czcionka. Twoja marka e-commerce może używać znaków towarowych, aby odróżnić swoją ofertę od innych na rynku.
Na wysoce konkurencyjnym rynku znaki towarowe mogą pomóc wizerunkowi twojej marki. Na stronie https://www.money24.com.pl/w-jaki-sposob-chronic-nazwe-sklepu-internetowego znajdziesz więcej informacji na ten temat. Zastrzeżenie znaku towarowego w Urzędzie Patentowym pozwala marce oznaczać, że znak jest zarejestrowany poprzez umieszczenie dużej litery R w kółku w pobliżu marki w dowolnych materiałach reklamowych, co może pozytywnie kojarzyć się konsumentom. Marka, która jest znakiem towarowym, może być nieco lepsza, bardziej wiarygodna w umysłach konsumentów w porównaniu z marką niebędącą znakiem towarowym. Zarejestrowany znak towarowy ułatwia podejmowanie działań prawnych przeciwko markom, które naruszają aktywa twojej firmy.