Na czym polega fashion PR?
Fashion PR to promocja marek odzieżowych i akcesoriów oraz firm odzieżowych za pośrednictwem popularnych mediów, w tym programów telewizyjnych, czasopism i kanałów internetowych.
Fashion PR jest skierowany do redaktorów, producentów, reporterów i pisarzy z wpływowych mediów, ale coraz więcej prac związanych z PR mody koncentruje się na blogerach, vlogerach z YouTube’a i gwiazdach mediów społecznościowych. Jako osoby wyznaczające trendy, gwiazdy i osoby sławne odgrywają większą rolę w Fashion PR w porównaniu do innych sektorów przemysłu. Podczas gdy celebryci ze szczytów listy popularności zyskują dużą uwagę, wschodzące marki mogą nawiązać relacje z obiecującymi gwiazdkami, zanim dotrą one do szczytu swojej popularności. Szczególnie w przypadku luksusowych lub ekskluzywnych przedmiotów, Fashion PR nadal koncentruje się na głośnych wydarzeniach, takich jak Oscary, New York Fashion Week, Festiwal Filmowy w Cannes i inne okazje, w których moda zajmuje centralne miejsce. Niezależnie od tego, czy wysyłasz influencerom produkt w zamian za recenzję, czy płacisz im za napisanie o twoim produkcie, wpływowi ludzie z oddanymi fanami i obserwującymi ich kanały są kluczem do rozpowszechniania informacji o konkretnej marce.
Wraz z rozwojem handlu elektronicznego tysiące marek mają teraz możliwość promocji i sprzedaży odzieży i innych produktów przez Internet.
Główne tygodnie mody są coraz bardziej ograniczone, ponieważ dominuje handel za pośrednictwem Internetu, dzięki czemu Twoja marka ma jeszcze mniejszą szansę na zdobycie popularności stacjonarnie. Dlatego jako osoba od fashion pr musisz ciężko pracować, a także używać języka, który sprawia, że brzmisz tak, jakbyś zyskał dostęp do ekskluzywnej linii odzieżowej, o której marzą miliony osób na świecie. Korzystanie z wyłączności – jednej z cech luksusowej mody – sprawi, że influencerzy produktów piękności i mody poczują się wystarczająco pochlebnie, aby napisać artykuł, jednocześnie budując wizerunek marki jako wysokiej klasy i pożądanej. Zwiększy to zasięg i sprzedaż produktu.